Dag 17# Los Angeles / Six Flags Magic Mountain

Skrevet af Morten

Dagen i dag havde vi planlagt at vi skulle besøge endnu en af de store forlystelses parker omkring Los Angeles – nemlig Six Flags Magic Mountain, som er fyldt med kæmpe store rutsjebaner. Det var nok mest mig der så frem til denne dag da Søren er lidt af en kylling når det kommer til forlystelser af den kaliber som de amerikanske rutsjebaner er.

Campingpladsen vi havde overnattet på var placeret få kilometer fra Six Flags parken så efter vi havde indtaget vores morgenmad i autocamperen tog det ikke lang tid før vi stod foran indgangen til parken. Vi havde købt billetterne online hvilket vi havde sparet en del kroner ved at gøre også fik vi den rare dame i receptionen på campingpladsen til at printe billetterne ud for os.

Da vi kom til parken var det stegende varmt og vi kunne se at vi vist ikke kom til at stå i særlig lange køer da der næsten ingen mennesker var. Hvilket passede os helt fint. For at komme ind skulle vi dog lige igennem et security check, hvilket man godt nok skal mange steder herovre.

Vi brugte størstedelen af dagen i dag i parken på at prøve de forskellige rutsjebaner og Søren fik da også prøvet et par af dem. De har dog et ret smart kø system som gør at hvis man er Single Rider (1 person) må man komme foran i køen hvilket gjorde at når jeg skulle prøve en af de mange forlystelser Søren ikke turde, kunne jeg gå foran i køen. Forlystelserne var dog heller ikke for sarte sjæle da rutsjebanerne var op til 80 meter høje og med op til 8 loops. Vi så også flere der ikke helt kunne klare mosten og måtte ”ofre” i skraldespande og hvad der nu ellers lige var tæt på da de kom ned.

Efter at være blevet kastet rundt på hovedet hele dagen ( i hvert fald for mit vedkommende) drog vi af sted i autocamperen mod Santa Barbara. På vej dertil kørte vi gennem nogle frodige områder med masser af appelsin- og citrontræer. Vi holdte ind da vi kunne se at de ved en af markerne havde sat en bod op hvor man kunne købe friske appelsiner. Vi købte 4 kæmpe appelsiner og tog videre.

Vi ankom til den campingplads vi havde haft kigget på men efter at de fortalte at prisen for en overnatning var 90 dollars valgte vi at tage videre og finde noget andet. Det var nu blevet mørkt og vi kørte hen til en State park som lagde tæt på. Det var en simpel camp som faktisk var lidt uhyggelig da det var midt i en skov og det var helt mørkt.

Da vi endnu ikke havde fået noget aftensmad tog vi efter at have betalt for vores plads videre mod nærmeste by. Vi fandt en restaurant der hed Chilis hvor vi faktisk fik noget ret godt mad selvom det var en stor kæde og maden var billig.

Efter at have spist gik turen tilbage mod den lidt uhyggelige camping plads hvor vi lagde os til at sove.